Pusselmästaren...

Återigen längesen sist. Antingen händer det för mycket i vårat liv så tiden inte räcker till, eller händer det ingenting så det inte är idé att skiva. Ja jag vet inte...

Men iallafall.

Louise mage växer och naveln sticker ut mer och mer för varje dag. Tydligen är det sistnämnda lite känsligt då hon alltid sett sin navel som ett fint och djupt skönhetsattribut. Slut med det nu iallafall, snart kommer den att se ut ungefär som knuten på en ballong.



Annars då, jo det har väl hänt lite faktiskt. både roliga saker och lite mer dystra.

Katten Isac fick igår ett nytt hem. Louise fave pet of all time. Jobbigt att göra men tyvärr totalt nödvändingt.
Eftersom jag är allergisk mot just katt så har inte kombinatonen - Kattägare/älskare - Jag - Fungerat riktigt ok.

I över ett år har vi försökt att härda ut och hoppas att det ska lösa sig men på senare tid har det blivit värre än någonsin.

Nu har förhoppningsvis allt löst sig, Isac har fått ett nytt hem med nygamla vänner att hänga med. Idag har vi sanerat lägenheten och snart hoppas jag att få en hel natts sömn utan avbrott för drogintag.

Hoppas du får det bra nu Isac, slöa på och väx till dig!!!



I helgen som var hade vi finfrämmande!
Finsilvret putsades, plasten på soffan togs bort, vi kammade oss och slutligen så spolade vi på toaletten.

Rasmus, Malin och Dante kom över för lite käk, dryck och pusslande.
Det sistnämnda gjorde Raz så här glad!

Tydligen, (och detta hade jag inte en aning om) blev Raz de la Raz Oskarshamnsmästare i 25bitars pussel när den årliga tävlingen gick av stapeln på Forum 1999! Se där ja!!!


En annan kul grej hände för någon vecka sedan när vi satt o slevade i oss vår frukost. Louise ville i vanlig ordning ha oboypulver med mjölk som topping och döm om min förvåning!
På mjölkpaketets baksida, ni vet där det brukar stå att koblött ger starka ben, där var en bild på min kusin ¨Eleraff-Malin¨!

Tydligen gör hon reklam för hmm ja bananer kanske, eller flugor. Lite osäker där.
Men klart är iallafall att hon fått en plats på mellanmjölken och som man säger - all reklam är bra reklam!
Hoppas nu att de som shoppar mellanmjölk också kommer till din butik!

F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0